UltraDNS Server Problem Pulls Down Websites, Including Netflix, for 90 Minutes

SAN FRANCISCO — UltraDNS, a web content delivery service, went down Thursday afternoon, taking with it a number of popular websites, including Netflix and Expedia.

The cause of the 90-minute failure was an internal issue in a server on the East Coast and was not the result of an attack by hackers, said Lara Wyss, an UltraDNS spokeswoman.

Initially, members of the UltraDNS support team indicated the issue stemmed from a DDoS or Denial of Service attack in which hackers flood a service with traffic until it collapses under the load. But after further investigation, the company’s chief information officer said that the issue was not caused by a DDoS assault but by a technical malfunction, Ms. Wyss said in an interview.

The system failure was quickly resolved but had a ripple effect across the Internet, as many companies depend on the company’s cloud service to run their websites. Several frustrated customers, and administrators, broadcast their complaints on Twitter.

UltraDNS is considered one of the top providers in the web content delivery space. It and competitors like Akamai and CloudFlare play a key role in directing and managing web traffic for businesses that depend on the service for website speeds and protection against DDoS attacks. The company was acquired in 2006 by Neustar, an information services company based in Sterling, Va.

The failure on Thursday was the second time in two years the service has gone down, according to Dotcom Monitor, a company in Minneapolis that monitors web speeds and performance. In January 2013, UltraDNS suffered a similar failure that affected customers around the world.

The assumption that UltraDNS was under attack was not unreasonable given an increase — over the past 18 months — in high-volume DDoS attacks that exploit the Internet’s switchboard system, called the Domain Name System, or DNS, to amplify the attacks. Many of those attacks have come from China against China-specific websites, said Matthew Prince, the chief executive at CloudFlare.

Attackers are now sending forged traffic requests that appear legitimate, making it difficult to root them out. These attacks come at such a high rate — in some cases 500 million requests per second — that only the toughest websites can fend them off, Mr. Prince said.

"UltraDNS servidor Problema derriba sitios web, incluyendo Netflix, durante 90 minutos"

"SAN FRANCISCO - UltraDNS, un servicio de entrega de contenido web, se fue por la tarde del jueves, llevándose consigo una serie de sitios web populares, incluyendo Netflix y Expedia.

La causa del fallo de 90 minutos era un problema interno en el servidor en la costa este, y no fue el resultado de un ataque de hackers, dijo Lara Wyss, una portavoz UltraDNS.

Inicialmente, los miembros del equipo de apoyo UltraDNS indicaron el tema surgió de un DDoS o de denegación de servicio ataque en el que los hackers inundan un servicio con el tráfico hasta que se derrumba bajo el peso. Pero después de una investigación adicional, director de información de la compañía, dijo que el problema no fue causado por un asalto DDoS sino por un fallo técnico, dijo la Sra Wyss en una entrevista.


El fallo del sistema se resolvió rápidamente, pero tuvo un efecto dominó a través de Internet, ya que muchas empresas dependen de servicios en la nube de la empresa para ejecutar sus sitios web. Varios clientes frustrados y administradores, transmiten sus quejas en Twitter.

UltraDNS es considerado uno de los principales proveedores en el espacio de la entrega de contenido web. It y competidores como Akamai y CloudFlare jugar un papel clave en la dirección y gestión de tráfico web para las empresas que dependen del servicio para velocidades de sitios web y la protección contra ataques DDoS. La compañía fue adquirida en 2006 por Neustar, una empresa de servicios de información basados ​​en Sterling, Virginia.

El fracaso del jueves fue la segunda vez en dos años el servicio ha bajado, según Dotcom monitor, una empresa en Minneapolis que monitorea velocidades de banda y rendimiento. En enero de 2013, UltraDNS sufrió una falla similar que afectó a clientes de todo el mundo.

La suposición de que UltraDNS estaba bajo el ataque no era irrazonable dado un aumento - en los últimos 18 meses - en gran volumen ataques DDoS que explotan sistema de centralita de Internet, llamado el Sistema de nombres de dominio o DNS, para amplificar los ataques. Muchos de esos ataques han venido de China en contra de sitios web específicos de China, dijo Matthew Prince, el presidente ejecutivo de CloudFlare.

Los atacantes están enviando solicitudes de tráfico falsos que parecen legítimos, por lo que es difícil de erradicar a cabo. Estos ataques se producen a un ritmo elevado, tales - en algunos casos 500 millones de peticiones por segundo - que sólo los sitios web más duras pueden defenderse a retirarse, dijo Prince."



Fuente: www.nytimes.com

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